Το social networking έχει μπει για τα καλά στη ζωή μας. Η μέρα μας στη δουλειά ξεκινά με γρήγορο έλεγχο της home page μας στο Facebook, το μεσημέρι είναι ώρα για ενημέρωση με πέρασμα στο Twitter, ενώ το απόγευμα τι καλύτερο από μια βόλτα στο Last.fm και το YouTube. Τελικά, τι παίζει με όλα αυτά τα sites κοινωνικής δικτύωσης, ποια η χρησιμότητά τους και γιατί να γίνει κάποιος μέλος;
Facebook
Γιατί; Διότι μπορείτε να κάνετε με λίγα λόγια… τα πάντα, από το ανέβασμα φωτογραφιών, βίντεο και links μέχρι να ενημερώσετε φίλους και γνωστούς για τον προορισμό των διακοπών σας! Δεν βάζουμε βέβαια μέσα τα διάφορα παιχνίδια και τα απίστευτα εθιστικά applications που θα σας κρατήσουν απασχολημένους για κάμποσες ώρες τη μέρα.
Από κόσμο; Τι να λέμε τώρα… 500 εκατομμύρια χρήστες παγκοσμίως, με τους μισούς εξ αυτών να συνδέονται καθημερινά, σας φτάνουν;
Να μπω; Μην το ψάχνετε, αν κάποιος δεν είναι στο Facebook, τότε απλώς… δεν υπάρχει! Το άλφα και το ωμέγα για κάποιον που θέλει να αρχίσει τo social networking.
Twitter
Γιατί; Σκεφτείτε ότι μπορείτε να ενημερώνετε φίλους και γνωστούς μέσα σε 140 λέξεις για το τι ακριβώς κάνετε: πάτε σινεμά, παίζετε God of War III, είστε γήπεδο; Το Twitter είναι ο φίλος που θα σας γλιτώσει από τις ενοχλητικές ερωτήσεις του τύπου «τι κάααανεις;»
Από κόσμο; Το site με τη μεγαλύτερη εξάπλωση για το 2009, το Twitter, σύμφωνα με τις προβλέψεις των ειδικών θα πιάσει το 1 δισ. μέλη το 2013.
Να μπω; Αν και στη χώρα μας το Twitter δεν είναι τόσο διαδεδομένο σε σχέση με το εξωτερικό, σιγά σιγά κερδίζει έδαφος. Αφήστε που είναι καλύτερο και από RSS.
YouTube
Γιατί; Γιατί πρόκειται για το μεγαλύτερο site video uploading παγκοσμίως. Αν έχετε βίντεο χιουμοριστικά, διαφημιστικά, επαγγελματικά, πρωτότυπα ή βαρετά και θέλετε να τα προβάλετε προς τα έξω, το YouTube είναι η πλέον ενδεδειγμένη λύση.
Από κόσμο; Εκατοντάδες εκατομμύρια βίντεο για τα μάτια σας, μόνο που για να τα δείτε θα χρειάζονταν αιώνες παρακολούθησης! Oλοι χρησιμοποιούν YouTube, αν και τα socializing στοιχεία του δεν είναι και τόσο ανεπτυγμένα.
Να μπω; Εννοείται. Κάντε λογαριασμό και γρήγορα μάλιστα. Εκτός από βίντεο φίλων και γνωστών θα έχετε πρόσβαση σε βίντεο κλιπ τραγουδιστών απ’ όλα τα μήκη και πλάτη του πλανήτη, ενώ οι playlists του θα αντικαταστήσουν επιτέλους αυτές του Winamp.
Last.fm
Γιατί; Γιατί κάνει ό,τι και το YouTube, αλλά εστιάζει στη μουσική με αποτέλεσμα να το
κάνει καλύτερα. Σοβαρά, πρόκειται για μια εξαιρετική πρόταση online jukebox, αφού
θα βρείτε κομμάτια για κάθε τύπο μουσικών ακουσμάτων, με το σύστημα μάλιστα
να παίρνει πρωτοβουλίες και να συνθέτει για σας σούπερ playlists!
Από κόσμο; Αρχίζει και το μαθαίνει λαός, όσο περνά ο καιρός. Χώρια που έτσι θα κάνετε φιγούρα και στο Χριστινάκι από το Γ3 με τα ψαγμένα κομμάτια που θα της στέλνετε.
Να μπω; Ναι, γιατί όχι; Η πιο πλήρης και ενημερωμένη μουσική βιβλιοθήκη στο internet, κι εσείς θα προσπεράσετε;
LinkedIn
Γιατί; Γιατί στο Facebook και το MySpace δεν μπορεί να κάνει κανείς σοβαρή δουλειά με όλη την πιτσιρικαρία γύρω γύρω. Για αυστηρά επαγγελματικές σχέσεις και socializing γύρω από το αντικείμενο εργασίας σας, η επιλογή σας είναι μία: LinkedIn! Υποστηρίζει και καταχώρηση εταιρειών για πρόσθετη προβολή.
Από κόσμο; Στο εξωτερικό είναι πασίγνωστο, στη χώρα μας αργά αλλά σταθερά διαδίδεται ακόμα, όμως όπως και να ‘χει, να θυμάστε: δεν μετράει η ποσότητα αλλά η ποιότητα.
Να μπω; Για όσους δεν θα έλεγαν όχι σε πιθανές νέες επαγγελματικές προοπτικές και οι ορίζοντές τους επεκτείνονται και εκτός συνόρων, το LinkedIn αποτελεί την ιδανική πρόταση.
MySpace
Γιατί; Τη στιγμή που όλα τ’ άλλα social networks σάς θέτουν όρια, φραγμούς και περιορισμούς, αναγκάζοντάς σας να λειτουργείτε μέσα σε καλούπια, το My-
Space σάς δίνει πλήρη ελευθερία κινήσεων επιτρέποντάς σας να πλάσετε το προφίλ
σας έτσι όπως ακριβώς σας αρέσει. Το καλύτερο δίκτυο για ανέβασμα custom-made
περιεχομένου.
Από κόσμο; Μπορεί τα τελευταία χρόνια το MySpace να ακολουθεί καθοδική πορεία, ωστόσο και πάλι ο κόσμος που το χρησιμοποιεί είναι πολύς. Εκτός κι αν 1 δισ. status updates το μήνα σάς φαίνονται λίγα…
Να μπω; Δεν είναι κακή επιλογή, δεδομένου
ότι το MySpace παραμένει δημοφιλές και στη χώρα μας. Ποιος όμως θέλει να επενδύσει σε κάτι που βρίσκεται σε πτώση;
Bebo
Γιατί; Πρόκειται για κάτι διαφορετικό, αφού ενσωματώνει πολλές socializing λειτουργίες αντί να εστιάζει σε μία: εικόνες, μουσική, status updates, blogs, βίντεο, comments κ.λπ. Ωραίο και λειτουργικό από πλευράς design, αρκετά ασφαλές και σίγουρα φρέσκο – αν και υπάρχει από το 2005.
Από κόσμο; Στη χώρα μας δεν χρησιμοποιείται ιδιαίτερα, κάτι λογικό, αφού στοχεύει σε άλλες αγορές.
Να μπω; Αν έχετε ξεπεράσει τα σύνορα της χώρας μας και λειτουργείτε σε ένα πιο… διεθνές επίπεδο, τότε το bebo σίγουρα θα σας ανοίξει δρόμους.
















